Strona Główna

20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

malgosiaf
14/07/2017 09:43
Dziękuje Panu że pan dodał fotki Absolwentów Pozdrawiam Gosia Fierek

blawat
11/07/2017 23:11
Dodałem fotki Absolwentów do galerii Absolwentów. Dostęp po zalogowaniu.

28/06/2017 10:05
Fotki Absolwentów 2017 i inne wstawię po 10. Lipca

blue
20/06/2014 21:40
no właśnie, czekamy! smiley

katarzyna
20/06/2014 20:35
Kiedy będą zdjęcia z balu klas 3 ?.

Archiwum
WYCIECZKA DO WARSZAWY

W dniach 18 – 20 maja uczniowie klasy IVa i Vb przebywali na wycieczce krajoznawczej w Warszawie.

Pierwszy dzień pobytu został przeznaczony przede wszystkim na zwiedzanie Starego Miasta. M.in. przemierzyliśmy Trakt Królewski, zobaczyliśmy Zamek i Rynek, spacerowaliśmy zabytkowymi uliczkami, zatrzymując się w najciekawszych miejscach. Wszystko w towarzystwie sympatycznej pani przewodnik.

Nazajutrz udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie z tarasu widokowego na XXX piętrze obejrzeliśmy panoramę stolicy. Kolejnym punktem programu był spacer po… dachu Biblioteki Uniwersyteckiej, na którym urządzono ogrody i punkty widokowe. Centrum Nauki „Kopernik” stało się natomiast okazją do odegrania roli młodych naukowców. Nie mogło też zabraknąć spotkania z Syreną – symbolem Warszawy. Tego dnia poruszaliśmy się po stolicy metrem – była to dodatkowa atrakcja. Wieczór spędziliśmy w urokliwych Łazienkach.

Przedpołudnie trzeciego dnia wycieczki upłynęło pod znakiem piłki nożnej. „Piłkarskie emocje” – pod takim hasłem zwiedziliśmy z przewodnikiem Stadion Narodowy. Zobaczyliśmy szatnię reprezentacji, gabinety odnowy, poczuliśmy się jak dziennikarze w centrum prasowo – telewizyjnym. Na koniec wdrapaliśmy się na punkt widokowy umiejscowiony na najwyższym sektorze widowni. Byliśmy też na Okęciu – z lotniskowego tarasu obserwowaliśmy startujące i lądujące samoloty.

Wieczorem wróciliśmy do Karsina – trochę zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń.

opr. Jerzy Głowacki
Dodane przez Jerzy Glowacki dnia 04. June 2019 21:430 Komentarzy ˇ 48 Czytań - Drukuj

WYCIECZKA DO GRUDZIĄDZA

21 maja br. uczniowie klas Ib, IIb i IIIb wybrały się pod opieką wychowawczyń do Miasteczka Westernowego w Grudziądzu.

W Mega Parku - Rodzinnym Centrum Edukacji i Rozrywki dzieci obejrzały Western Show w Amfiteatrze. Był to robiony z rozmachem pokaz westernowy, w którym brało udział wiele osób i koni. Towarzyszyły mu również efekty pirotechniczne. Oprócz tego uczniowie obejrzeli pełne humoru niepowtarzalne scenki z życia kowboi.

Ponadto uczniowie zwiedzili ZOO, a w nim m.in. kucyki, kozy, lamy, strusie afrykańskie, bażanty, kangury, alpaki, owce, króliki i wiele innych.

Dzieci odwiedziły także Park Dinozaurów oraz Krainę Bajek, Baśni i Legend, w której z bliska zobaczyły jak wyglądała chatka na kurzej nóżce i jak mieszkały krasnoludki. Ponadto szukały złota, tańczyły breakdance, bawiły się w Lego Miasteczku.

Wszyscy świetnie się bawili. Mamy nadzieję, że uczniowie będą mile wspominać chwile spędzone w Parku.

opr. Danuta Miloch
Dodane przez blawat dnia 04. June 2019 14:220 Komentarzy ˇ 57 Czytań - Drukuj

WYCIECZKA DO KRAKOWA I OKOLIC

W dniach 18 – 22 maja bieżącego roku młodzież ze Szkoły Podstawowej z Karsina i z Pogódek uczestniczyła w szkolnej wycieczce, którą zorganizowała p. Wiolleta Ulińska.

W Częstochowie uczniowie i opiekunowie brali udział w porannej Mszy Świętej na Jasnej Górze w kaplicy Matki Bożej Częstochowskiej. Pięćdziesięcioro wycieczkowiczów udało się też do Wadowic. Dom rodzinny Jana Pawła II oczarował wszystkich bogactwem eksponatów i nowoczesnością. Następnie wszyscy poznali historię i legendy Kopalni Soli „Wieliczka”. Trasa wiodła też do Oświęcimia, gdzie kustosz przybliżył obecnym gehennę więźniów Niemieckiego Obozu Koncentracyjnego Auschwitz – Birkenau. Natomiast w drugiej stolicy Polski przewodnik z pasją opowiadał o najciekawszych zabytkach Krakowa. Obowiązkowo każdy dotknął serca Dzwonu Zygmunta.

Z pewnością na długie lata pozostanie w pamięci nie tylko Katedra na Wawelu i Rynek Krakowski, ale i inne zakątki stolicy Małopolski. Kraków pożegnał nas deszczowymi łzami.

Opiekunowie: Janina Kowalewska i Wiolleta Ulińska
Dodane przez blawat dnia 03. June 2019 22:540 Komentarzy ˇ 50 Czytań - Drukuj

WYCIECZKA DO WŁOCH

W dniach 20-24.05 wraz z grupą 32 uczniów pojechaliśmy na wycieczkę do Włoch. Przygotowania trwały długo, ale w końcu nadszedł ten dzień.

Po około 24 godzinach podróży dotarliśmy do Mirabilandii - parku rozrywki. Tam spędziliśmy cały dzień korzystając z około 40 różnych atrakcji i nie musieliśmy stać w kolejkach :) Nasz hotel był położony nad samym morzem i z niektórych pokoi był naprawdę prześliczny widok.

Następny dzień spędziliśmy najpierw w Rawennie, gdzie podziwialiśmy bazylikę ozdobioną mozaikami, a popołudnie spędziliśmy w Bolonii. Podziwialiśmy tutaj uroki miasta i uniwersytetu.

Następny i ostatni dzień spędziliśmy w skąpanej w słońcu Wenecji. Spacerowaliśmy po uliczkach, podziwialiśmy urok tego miasta i wjechaliśmy na wieżę, aby zobaczyć wszystko z góry.

W każdym miejscu towarzyszyły nam urocze przewodniczki, które zabawiały nas ciekawymi opowieściami. A w Rawennie mogliśmy szlifować swój angielski, bo przewodniczka nie znała j.polskiego.
Pełni wrażeń i oczywiście zmęczeni wróciliśmy do Polski.

opr. Organizatorzy
Dodane przez blawat dnia 03. June 2019 18:470 Komentarzy ˇ 62 Czytań - Drukuj

GMINNY KONKURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO

29.05.2019 roku odbył się w naszej szkole finał Gminnego Konkursu z Języka Niemieckiego. Sześcioro uczniów ze szkoły w Wielu i Osowie przyjechało do nas, by zawalczyć o tytuł Mistrza i Wicemistrza Języka Niemieckiego Gminy Karsin w klasach 7-8.

Konkurs pt. "Deutsch kann auch praktisch sein" polegał na rozwiązaniu 40 minutowego testu gramatyczno-leksykalnego.

Pierwsze miejsce zdobyła Weronika Peplińska z Wiela a drugie Katarzyna Linda, uczennica naszej szkoły. Zwycięzcy otrzymali dyplomy i nagrody.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

opr. Lucyna Latuszewska
Dodane przez blawat dnia 03. June 2019 17:090 Komentarzy ˇ 62 Czytań - Drukuj

DZIEŃ DZIECKA - FESTYN SPORTOWO-PROFILAKTYCZNY

31 maja br. odbył się festyn sportowo-profilaktyczny z okazji Dnia Dziecka.

Na sali gimnastycznej uczniowie klasy 5 a zaprezentowali przedstawienie proekologiczne pt.: "Sąd nad papierosem". Spektakl przygotowała p. Beata Biegniewska.

Część sportowa odbyła się na boisku Orlik, na którym uczniowie rywalizowali w następujących konkurencjach:

Dmuchanie balonów na czas.
Toczenie bili przez wąż strażacki na czas.
Rzuty samolotami do celu.
Najszczuplejsza klasa.
Lisie ogonki - jeden uczeń goni a przeciwnicy uciekają.
Slalom sześcioosobowych zespołów związanych szarfami.
Konkurs na plakat dotyczący Praw Dziecka.

W kategorii klas IV-VI sp pierwsze miejsce zajęła klas V b - wychowawca p. Jerzy Głowacki.
W kategorii klas VII i VIII sp oraz III gimnazjum rywalizację wygrała klasa VII b - wychowawczyni p. Maria Solecka.

Nagrodą dla zwycięzców jest bezpłatny wyjazd klasy na dwugodzinny pobyt w Parku Wodnym w Bytowie.

Dla uczniów klas I-III sp na placu przed Domem Kultury przygotowano zabawy na dmuchanych zamkach, trampolinie oraz zjeżdżalniach.

Aby uczniom nie zabrakło energii każdy uczeń mógł zjeść hamburgera przygotowanego przez panie z naszej stołówki i wypić zdrowy napój.

Organizatorzy festynu z okazji Dnia Dziecka - Dom Kultury w Karsinie i Szkoła Podstawowa w Karsinie.

opr. Grzegorz Bławat
Dodane przez blawat dnia 31. May 2019 13:550 Komentarzy ˇ 60 Czytań - Drukuj

DZIEŃ MATKI

30 maja br. uczniowie klas I - III SP w Karsinie zaprezentowały w tutejszym Domu Kultury program artystyczny z okazji Dnia Matki przygotowany pod kierunkiem wychowawczyń.

Rodzice oraz zaproszeni goście - p dyr. A. Łosinski mieli okazję obejrzeć bogaty repertuar obejmujący: śpiew, inscenizacje, pokaz mody, skecze, życzenia oraz podziękowania. Umiejętności i zaangażowanie małych wykonawców stworzyły atmosferę wspaniałej, rodzinnej zabawy.

opr. Danuta Miloch
Dodane przez blawat dnia 31. May 2019 13:000 Komentarzy ˇ 57 Czytań - Drukuj

XLVIII KONKURS RECYTATORSKI LITERATURY KASZUBSKIEJ "Rodnô Mòwa”

Konkurs Recytatorski Literatury Kaszubskiej
"Rodnô Mòwa”

ELIMINACJE GMINNE

W czwartek 9 maja odbyły się eliminacje gminne do 48. Konkursu Recytatorskiego Literatury Kaszubskiej „Rodnô Mòwa” w Szkole Podstawowej w Karsinie. Wzięło w nich udział siedmiu recytatorów w trzech kategoriach wiekowych. Naszą szkołę w tym roku reprezentował jeden uczeń, a mianowicie Wojciech Wojak z kl. IV a. Pozostali recytatorzy to uczniowie SP Osowo.

Jury w składzie: Justyna Piekarska, Iwona Seweryn i Maria Bal, po trudnych naradach wyłoniło następujących laureatów:

Kategoria klasy I – III

Wyróżnienie – Kasper Popielas SP Osowo

Kategoria klasy VII – VIII i gimnazjum
I miejsce – Katarzyna Breszka SP Osowo

Zwycięzcy otrzymali nagrody książkowe oraz gadżety ufundowane przez naszą szkołę. Konkurs poprowadziła p. Ewa Bal.

ELIMINACJE POWIATOWE

Eliminacje powiatowe konkursu odbyły się 15 maja w Kościerzynie. Gminę Karsin reprezentowali następujący recytatorzy: Julia Labuda, Barbara Ossowska, Julia Winczewska, Katarzyna Breszka (wszystkie SP Osowo) oraz Wojciech Wojak (SP Karsin). Poziom konkursu był bardzo wysoki i jury miało twardy orzech do zgryzienia.

Wyróżnienia w swojej kategorii wywalczyły: Julia Labuda (kl. I-III) i Julia Winczewska (kl. IV-VI).

Wszystkim uczestnikom gratulujemy!

E. Bal
M. Gierszewska

Dodane przez blawat dnia 25. May 2019 15:000 Komentarzy ˇ 58 Czytań - Drukuj

EKONOMIA NA CO DZIEŃ - SUKCESY NASZYCH WYCHOWANKÓW

EKONOMIA NA CO DZIEŃ
SUKCESY NASZYCH WYCHOWANKÓW

Ekonomia na co dzień to program realizowany w naszej szkole przez nauczycieli: B. Biegniewską i E. Łosinską pod patronatem Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości wraz z Narodowym Bankiem Polskim i Fundacją Warszawski Instytut Bankowości.

Kształcenie podstaw ekonomii we współczesnym świecie powinno być priorytetem w edukacji dzieci i młodzieży. Nasza szkoła takie działania prowadzi i wprowadza uczniów w realia funkcjonowania gospodarki a co za tym idzie przygotowuje ich do wejścia w dalszej perspektywie na rynek pracy.

Jednym z najważniejszych elementów rozwoju kompetencji ekonomicznych jest kształtowanie postawy przedsiębiorczej.

Być przedsiębiorczym to:
• być kreatywnym,
• mieć potrzebę osiągnięć,
• nie bać się ryzyka,
• potrafić oszacować zagrożenia,
• być innowacyjnym,
• potrafić współpracować w grupie,
• być dobrym liderem.

A zatem być przedsiębiorczym to radzić sobie w codziennych sytuacjach zawodowych i osobistych, podejmować wyzwania, być odważnym i pewnym siebie, a także nawiązywać dobre relacje z innymi ludźmi. Takich właśnie umiejętności wymagał od uczniów udział w konkursie Potyczki Ekonomiczne.
Jednym z działań, które umożliwiło przejście do finału konkursu było stworzenie autorskiego filmu pt. „Rodo po naszemu”. Zachęcamy do jego obejrzenia.

Drużynie która reprezentowała naszą szkołę pod opieką E. Łosinskiej udało się odnieść ogromny sukces. Renata Szulc, Maja Synak oraz Weronika Nakielska znalazły się wśród 16 finałowych drużyn ogólnopolskiego konkursu. Finał odbywał się w NBP w Warszawie w sali Grabskiego. Nasze uczennice podczas trzydniowego pobytu w stolicy mogły zwiedzić Centrum Pieniądza a dodatkową atrakcją był udział w Festynie Naukowym, który 11 maja odbywał się na Stadionie Narodowym. Niewątpliwie dało im to możliwość poznania ciekawych osób np.: dr Rożka, który prowadzi m.in. w Radiowej Trójce program "Pytania z kosmosu", jak również przeprowadzenie wielu interesujących doświadczeń.

R. Szulc wzięła również udział w ogólnopolskim internetowym konkursie "Bezpiecznie jak w banku" i zajęła zaszczytne miejsce wśród 20 finalistów.

Serdecznie gratulujemy naszym uczennicom osiągnięć oraz wyjazdu do Warszawy.

opr. Elżbieta Łosinska

Dodane przez blawat dnia 16. May 2019 21:300 Komentarzy ˇ 65 Czytań - Drukuj

RENATA SZULC LAUREATKĄ POMORSKIEJ LIGI ZADANIOWEJ

RENATA SZULC LAUREATKĄ ETAPU WOJEWÓDZKIEGO
POMORSKIEJ LIGI ZADANIOWEJ

Uczennica klasy trzeciej gimnazjum Renata Szulc zajęła III. miejsce i uzyskała Tytuł Laureata Etapu Wojewódzkiego z chemii w ramach Pomorskiej Ligi Zadaniowej.

Laureaci Etapu Wojewódzkiego Pomorskiej Ligi Zadaniowej „Zdolni z Pomorza” mogą ubiegać się w następnym roku szkolnym o zakwalifikowanie do projektów Zdolni z Pomorza w trybie „otwartych drzwi”, który zdefiniowany został w regulaminach rekrutacji poszczególnych powiatów. Laureaci I, II i III miejsca oraz uczniowie wyróżnieni z każdego z przedmiotów w etapie wojewódzkim konkursu otrzymują nagrody w formie bonów podarunkowych, odpowiednio: 500 zł, 400 zł, 300 zł i 100zł.

Nauczyciele uczniów, którzy w III etapie konkursu otrzymali tytuł laureata, otrzymają listy gratulacyjne Marszałka Województwa Pomorskiego.

Wręczenie nagród nastąpi na uroczystej gali Pomorskiej Ligi Zadaniowej Zdolni z Pomorza w Gdańsku.

Gratulujemy!

opr. Grzegorz Bławat
Dodane przez blawat dnia 10. May 2019 18:040 Komentarzy ˇ 78 Czytań - Drukuj

POMORSKA LIGA ZADANIOWA – WYNIKI ETAPU WOJEWÓDZKIEGO

POMORSKA LIGA ZADANIOWA
– WYNIKI ETAPU WOJEWÓDZKIEGO

23 marca 2019 r. w Gdańsku odbyły się finały etapu wojewódzkiego Pomorskiej Ligi Zadaniowej.
W etapie tym uczestniczyły: Renata Szulc oraz Julia Megger z chemii, Katarzyna Linda z biologii oraz Marta Bławat z kompetencji społecznych. Oprócz części testowej (pisemnej) uczennice przygotowywały zadanie dodatkowe za które mogły uzyskać dodatkowe 10 punktów. Punkty te zostały doliczane do wyniku testu z etapu wojewódzkiego.

Zadania dodatkowe miały ciekawą tematykę:

• Renata Szulc – Twardość wody w zadaniach chemicznych.
• Julia Megger – Ozon w zadaniach chemicznych.
• Katarzyna Linda – Struktura wiekowa populacji ludności gminy Karsin.
• Marta Bławat – W jaki sposób kultura Greków stanowiła inspirację dla kultury starożytnego Rzymu.

Miło nam poinformować, że Renata Szulc zajęła III. miejsce i uzyskała Tytuł Laureata Etapu Wojewódzkiego z chemii.

Julia Megger zajęła 2. miejsce w powiecie kościerskim i uzyskała tytuł Laureata Etapu Powiatowego Pomorskiej Ligi Zadaniowej z chemii.

Katarzyna Linda zajęła 1. miejsce w powiecie kościerskim i uzyskała tytuł Laureata Etapu Powiatowego Pomorskiej Ligi Zadaniowej z biologii.

Marta Bławat zajęła 1. miejsce w powiecie kościerskim i uzyskała tytuł Laureata Etapu Powiatowego Pomorskiej Ligi Zadaniowej z kompetencji społecznych.

Gratulujemy!

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło

Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.